Chcemy opowiedzieć więcej o naszej inicjatywie „KO trademark”, bo wyszło lepiej niż myśleliśmy 😃 W regionie Kasztelanii Ostrowskiej od pięciu lat odszukujemy wyróżniających elementów – gatunków roślin i zwierząt, obiektów architektury, wyjątkowych miejsc. Zaprosiliśmy młodych ludzi, aby inspirowani tymi walorami stworzyli samodzielnie zaprojektowaną odzież, którą będą później mogli nosić na co dzień. Ponadto chcieliśmy uruchomić nową stronę internetową, która będzie informatorem o regionie i wydarzeniach kulturalno-edukacyjnych w tej części Wielkopolski. Do działania zaprosiliśmy projektanta mody, grafika i specjalistę od walorów Kasztelanii Ostrowskiej. Uczestnicy sami zaprojektowali wzory graficzne, odzież oraz koncepcję strony internetowej. Dzięki utworzeniu własnej „marki” regionalnej odzieży faktycznie umożliwiamy przekazanie informacji o miejscu zamieszkania, budujemy poczucie dumy z regionu oraz jego walorów, które stają się „kultowe”. W ten sposób chcemy pokazywać nasze cenne elementy – podobnie jak żubr stał się symbolem Puszczy Białowieskiej, świstak Tatr, tak my wybraliśmy symbole naszej części Wielkopolski. Projekt uzyskał dofinansowanie Centrum PISOP. Uplasował się w pierwszej piątce najlepszych projektów w 2019 roku spośród 190 nadesłanych propozycji 😃