„KO Trademark” nasze projekty inspirowane regionem
Torba z motywem nasięźrzała. Foto. Mariam Khashim

„KO Trademark” nasze projekty inspirowane regionem

W 2019 roku odbyła się pierwsza edycja „KO Trademark”, czyli Letniej Szkoły Designu. Po kilku dniach powstały gotowe projekty, które później ujrzały światło dzienne w postaci gotowych ubrań i toreb. Warto przedstawić efekty naszych prac z pierwszej edycji, bo przed nami już niedługo w połowie sierpnia druga edycja Letniej Szkoły Designu.

Projekty

Finałowe projekty obejmują bluzy, koszulki, torbę i skarpetki. Wszystkie one zawierają w sobie inspiracje gatunkami roślin, zwierzą i grzybów spotykanych w regionie Kasztelanii Ostrowskiej. Kilka dni nam zajęło opracowanie projektów pod kątem kompozycji, zestawieniu kolaży lub przygotowania autorskich grafik. Koszulka oraz torba zostały wyprodukowane w limitowanej liczbie. Efekt bardzo zaskoczył uczestników – jest dobrze! Autorami wszystkich projektów są ludzie młodzi, często bardzo młodzi (13-22 lata). Nad stroną projektową czuwali Daniele Negri i Elizabet Khmellier, zaś za poprawnością merytoryczną (biologiczną i regionalną) Maciej Jędrzejczak.

Inspiracje regionem, czyli co?

Zasadniczym zamysłem przed rozpoczęciem projektowania było ustawienie tematu wprost czerpiącego z najciekawszych walorów regionu. Projekty uwzględniają nie tylko oryginalność wizualną, ale od początku zakładały dobre przygotowanie merytoryczne – mają świadomie opierać się o konkretne zasoby spotykane w przyrodzie Kasztelanii Ostrowskiej. Dlaczego? Choćby po to, aby stawiać na autentyczność miejsca. Na jego dzikie i ginące walory oraz świadomość młodych ludzi o jego wyjątkowości. Wykorzystywaliśmy wśród motywów gatunki wybrane jako przyrodnicze symbole regionu. Spośród roślin jezierza morska i nasięźrzał pospolity pojawiły się na koszulce oraz torbie. Jezierzy towarzyszy dodatkowo kępa goździków kartuzków. W projekcie torby doszukacie się także centurii tysiącznik oraz goździków kartuzków. W pozostałych projektach obecne były także grzyby – kielonka błyszcząca, gwiazdosze, czarka – a także pszczolinka fruwająca po skarpetkach i orzesznica śpiąca na bluzie. Wszystkie te motywy są mocnym zwrotem w kierunku tożsamości regionalnej opartej o najpiękniejsze jego symbole. Kierunek ten nadal chcemy rozwijać, bo pierwsza edycja okazała się strzałem w dziesiątkę. Kto wie? Może to właśnie nasza grupa zapoczątkowała serię odzieżową, która już niedługo będzie jeszcze większej grupie osób kojarzyć Kasztelanię Ostrowską? Z pewnością chcemy to dalej rozwijać, do czego będzie okazja już podczas tegorocznych wakacji w czasie kolejnej edycji „KO Trademark”. Serdecznie zapraszamy 16 odważnych młodych i ambitnych osób.

Poniżej możecie poznać efekty naszych prac w 2019 roku. Fotografie z sesji: Mariam Khashim i Maria Pakuza / 2020 r.

Dodaj komentarz